Algemene Voorwaarden

Inhoudsopgave:
Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 – Het aanbod
Artikel 5 – De overeenkomst
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd
Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan
Artikel 9 – Verplichtingen van de ondernemer bij herroeping
Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 11 – De prijs
Artikel 12 – Nakoming en extra garantie
Artikel 13 – Levering en uitvoering
Artikel 14 – Betaling
Artikel 15 – Klachtenregeling
Artikel 16 – Geschillen
Artikel 17 – Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 1 Definities
In deze voorwaarden worden de volgende termen gebruikt:
Nihoncha: de ondernemer nader benoemd in Artikel 2 van deze voorwaarden en die producten op afstand aan consumenten aanbiedt.
Consument: de natuurlijke persoon die producten van Nihoncha middels een overeenkomst op afstand afneemt voor persoonlijk gebruik en/of consumptie en niet voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit.
Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen Nihoncha en de consument wordt gesloten via de door Nihoncha beheerde webshop(s), waarbij de overeenkomst uitsluitend tot stand komt doordat de consument alle benodigde stappen in de webshop volledig doorloopt en niet in direct persoonlijk contact met Nihoncha is omwille het definitief sluiten van de overeenkomst.
Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.
Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht
Dag: kalenderdag.

Artikel 2 Identiteit van de ondernemer
Nihoncha
Webshop: www.nihoncha.nl
E-mailadres: service@nihoncha.nl
Correspondentie: Postbus 4, 5690AA, Son en Breugel
KvK-nummer: 87918463
BTW-identificatienummer: NL004506160B42

Artikel 3 Toepasselijkheid

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Nihoncha en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen Nihoncha en de consument.
  2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, stelt Nihoncha deze algemene voorwaarden beschikbaar aan de consument als een webpagina in de webshop of op aanvraag middels de communicatiekanalen genoemd in Artikel 2, in de vorm geschikt voor het opslaan door de consument onafhankelijk en buiten de webshop.

Artikel 4 Het aanbod

  1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
  2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als Nihoncha gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
  3. Elk aanbod is voorzien van zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.

Artikel 5 De overeenkomst

  1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
  2. In geval van overeenkomst op afstand, zodra de consumer het aanbod op de webshop heeft aanvaard, bevestigt Nihoncha langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door Nihoncha is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
  3. In geval van overeenkomst op afstand, treft Nihoncha passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal Nihoncha daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
  4. Nihoncha kan zich binnen wettelijke kaders op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van alle andere feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien Nihoncha op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is Nihoncha gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  5. Nihoncha zal uiterlijk bij levering van het product aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of in de vorm geschikt voor het opslaan door de consument onafhankelijk en buiten de webshop, meesturen:
    a. De voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
    b. De informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
    c. De prijs met inbegrip van alle belastingen van het product; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
    d. Indien de consument een herroepingsrecht heeft, het modelformulier voor herroeping.

Artikel 6 Herroepingsrecht

  1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. Nihoncha mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
  2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
    a. Als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. Nihoncha mag, mits de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over is geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.

Artikel 7 Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

  1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
  2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
  3. De waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1. bedraagt 50%.
  4. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het product als Nihoncha hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft verstrekt.

Artikel 8 Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten daarvan

  1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan Nihoncha.
  2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) Nihoncha. Dit hoeft niet als Nihoncha heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
  3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en conform de door Nihoncha verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
  5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. Als Nihoncha aangeeft de kosten zelf te dragen, hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.

Artikel 9 Verplichtingen van Nihoncha bij herroeping

  1. Wanneer Nihoncha de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze ontvangt, stuurt Nihoncha na ontvangst van deze melding zo snel mogelijk een ontvangstbevestiging.
  2. Nihoncha vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door Nihoncha in rekening gebracht voor het geretourneerde product, zo snel mogelijk doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument de herroeping meldt. Tenzij Nihoncha aanbiedt het product zelf af te halen, mag Nihoncha wachten met terugbetalen tot Nihoncha het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
  3. Nihoncha gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
  4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft Nihoncha de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

Artikel 10 Uitsluiting herroepingsrecht
Nihoncha kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als Nihoncha dit duidelijk bij het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:

  1. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn.
  2. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben.

Artikel 11 De prijs

  1. De in het aanbod van producten genoemde prijzen zijn inclusief BTW.

Artikel 12 Nakoming overeenkomst

  1. Nihoncha staat er voor in dat de producten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.

Artikel 13 Levering en uitvoering

  1. Nihoncha zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten.
  2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan Nihoncha kenbaar heeft gemaakt.
  3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal Nihoncha geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging vertraging ondervindt of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
  4. Na ontbinding conform het vorige lid zal Nihoncha het bedrag dat de consument betaald heeft zo snel mogelijk terugbetalen.
  5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij Nihoncha tot het moment van bezorging aan de consument, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.

Artikel 14 Betaling

  1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14 dagen na het sluiten van de overeenkomst.
  2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
  3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens zo snel mogelijk aan Nihoncha te melden.
  4. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en) voldoet, is deze, nadat hij door Nihoncha is gewezen op de te late betaling en Nihoncha de consument een termijn van 14 dagen heeft gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is Nihoncha gerechtigd de gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen.

Artikel 15 Klachtenregeling

  1. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen 14 dagen nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Nihoncha.
  2. Bij Nihoncha ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door Nihoncha binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
  3. De consument dient Nihoncha in ieder geval 4 weken de tijd te geven om de klacht in onderling overleg op te lossen. Na deze termijn ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.

Artikel 16 Geschillen

  1. Op overeenkomsten tussen Nihoncha en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

Artikel 17 Aanvullende of afwijkende bepalingen

Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel in de vorm geschikt voor het opslaan door de consument onafhankelijk en buiten de webshop.

Deze pagina is voor het laatst aangepast op 03-12-2022.

(modelformulier downloaden)